Bemutatkozás

Facebookról érdekességek. Mindenféle, ami benne van, ami körülötte történik, amit a felhasználókat érdekli, minden aminek köze van hozzá.

Facebook a csalások ellen

2010.07.22. 16:57 - ta_blogok

Címkék: marketing tartalom reklám portál üzlet magyar magyarország siker facebook pénz promóció adatok csalás sunyi rekám ügyeskedés farmville pofakönyv

Nem rég bozóttűként terjedtek még a Facebook közösségei portálon az olyan események, amik nyereményjátékokat és promóciókat hirdettek. Ennek vetett most véget a Facebook. Bréking news lapozás után. 

Szinte még ropogóan friss a hír: Facebook hadat üzent a magyar jelenségre, ahol eseményekben (Event) hirdettek nyereményjátékokat, promóciókat. Tegnap este ezen a hivatkozáson még egy hordozható számítógépet lehetett nyerni - mára már egy "oldal nem található" üzenet fogad mindet. Azóta látom: több hasonló esemény-rekámot is letiltott az oldal.

Ezek az események Facebook felhasználási- és hirdetési szabályzat ellenesen működtek. A portál ugyanis kimondja: "hirdetni kizárólag jobb oldali hasábban és alkalmazásokon belül szabad" és "továbbá egy alkalmazás nem küldhet ki automatikusan meghívót minden ismerősödnek". Ezt a két pontot szegték meg ezek a hirdetések: amikor kaptál egy meghívót egy eseményre ("Nyerj laptoppot"), akkor az eseményben leírt alkalmazás azonnal tovább is küldte magát minden ismerősödnek. Ezzel egy-egy ilyen alkalmazás seperc alatt eljutott 50 000 regisztrálthoz és több mint félmillióan látták a hirdetést. Ezek a számok is mutatják miért is kezelhető egy ilyen eset Spam-nek (kéretlen hirdetés.

A rendszer karbantartók többféle képpen értesülhettek az esetről. Egyrészt - és én ezt tartom a legvalószínűbbnek - észrevették, hogy nagyon sok magyar felhasználó kap több olyan eseményere meghívót, amik részvételi száma nincs arányban a többi országban tapasztalt gyakorlathoz. Másrészt minden esemény alján található egy "Report this Event" hivatkozás, amivel a kéretlen hirdetéseket fel lehet jelenteni a központnak; meg lennék lepődve ha ezzel a lehetőséggel nem éltek volna egy-ketten - ezzel is felhívva a Facebook figyelmét a tendenciára.

Nem egy egyedi esetről van szó és nem holmi kis sarki zöldséges üzletről, hanem tömegével jelentek meg ezek az események és alkalmazások - széles körben ismert cégek zászlait lobogtatva.

Tanulság talán ez: nem szabad lebecsülni a Nagy Testvért, főleg ha az ő pályáján játszunk. Előbb-utóbb kibukik ha nem tartjuk be a játékszabályokat és ilyenkor nem csak az eseményt törlik, hanem a felhasználó fiókunkat is. Én személy szerint örülök ennek a retorziónak, mert már kezdtem félni, hogy a Facebook is átváltozik egy olyan forúmmá ahol minden egyes pixelben reklám van. A tulajdonosok eddig tartották magunkat a letisztult, felhasználó barát, lehető legkevesebb és nem zavaró reklámmal ellátott rendszerhez. Örülök, hogy ez továbbra is így van.

A bejegyzés trackback címe:

https://facebook.blog.hu/api/trackback/id/tr702169029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

50-es anyuka 2010.09.19. 02:20:52

Ettől még nem jött meg a kedvem attól, hogy regisztráljak :D
süti beállítások módosítása