Miben is rejlik a Facebook nagy sikere? Mivel érte el azt, hogy világ leglátogatottabb honlapja lett (megelőzve egyes felmérések szerint a Google-t is)? Ennek a receptje meglepően egyszerű: a felhasználóknak nem kell semmit tenniük azért, hogy hírt, képet, jelzést adjanak magukról. Ezt boncolgatja ez a bejegyzés.
Számos olyan közösségi oldal van a világhálón, amely megpróbál valamilyen közös nevező köré gyűjteni felhasználókat - ilyen pl. a deviantart.com. Ezen oldalak fő tulajdonsága, hogy a felhasználóknak tenniük kell valamit, hogy "történjen valami az oldalon", vagy a profiljukkal; a példánál maradva, fel kell tölteniük egy képet, szöveget stb, mert ha nem tenné ezt senki, akkor az oldalon nem jelenne meg új tartalom és egy idő után kihalna az érdeklődés. Tehát az állandóan frissülő tartalom biztosítja az életerőt egy portálnak.
A Facebook kissé más. Abban rejlik a zsenialitása, hogy nem bízza a véletlenre - azaz a felhasználóra -, hogy tartalmat töltsön fel önmagától (azaz fogjon egy kamerát, egy PhotoShoppot és "művészkedjen"), hanem biztosítja, hogy a felhasználó a rendszeren belül gyorsan, könnyen, játszva, saját szórakoztatása mellett kreáljon tartalmat. Evvel állandóan frissítve az oldalt és hírfolyamot tartva fenn. Ez annyit tesz gyakorlatban, hogy a felhasználó belépés után egy kattintással és "Jó nap a mai" beírással friss tartalmat hozott létre, mindössze pár másodperc alatt.
Olvassuk csak végig a hír folyamunkban, hogy a legutolsó 20 bejegyzésből hány volt a felhasználó által készített (akár csak egy hangulatüzenet) és hány volt a PofaKönyv által létrehozott felhasználóhoz kapcsolt tartalom (pl. kérdőív, MaffiaWars, Poker, FarmVille stb.) Nálam most 04:16 az arány, ahol az első szám mutatja a felhasználók által készített tartalmat (akár csak egy hangulatüzenet).