Bemutatkozás

Facebookról érdekességek. Mindenféle, ami benne van, ami körülötte történik, amit a felhasználókat érdekli, minden aminek köze van hozzá.

Facebook az elsők között

2009.12.05. 12:00 - ta_blogok

Címkék: iwiw üzlet siker első facebook leglátogatottabb pofakönyv

Amikor olvasunk valami hírt a Facebook-ról hírportálokon már meg sem lepődünk. Úgy olvasunk róla,  mintha az a legtermészetesebb dolog lenne. Pedig nem az. Egyáltalán nem természetes, hogy egy közösségi oldalról ennyit írjanak a sajtóorgánumokban. Akkor miért is? Azért, mert a legnagyobb online portál és a legnagyobb aktív adatbázis valaha!

« Vissza

Egy internetes oldal pontos látogatottsági adatai különböznek attól függően ki és miképpen méri azt. Nem mindegy, hogy a látogatásokat, látogatókat, visszatérő látogatásokat, vagy valmilyen másik módon mérik mennyire látogatott az adott oldal. Minden mérési módszertől függetlenül igaz, hogy a Facebook portál a mai adatok alapján a világ három leglátogatottabb oldala közt van; a helyezése a mérési módszertől függ. A másik kettő Google és YouTube. Ha tovább nézzük a listát, olyan oldalakat találunk még mint microsoft.update és Bing.

A Facebook igen csak kitűnik ebből a csoportból. Egyrészt a Facebook szolgáltatása egyszintű, azaz "csak" egy szolgáltatást kínál a látogatóknak. Nem lehet rajta semmi mást tenni, mint "személyes fiókot karbantartani". Ehhez képest a Google, Bing, Microsoft oldala többrétű. Keresni, letölteni stb.stb. lehet rajtuk keresztül. Google és Bing kereső motorok, arra szolgálnak, hogy a látogató beírjon rájuk valami olyasmit, amit keres és gyorsan tovább haladjon. Ezen oldalak nagy látogatottsága pont azért van, mert bármikor, bármire használhatóak és nem kell rajtuk sokáig időzni. Ez a két oldal általában nincs is letiltva a munkahelyi számítógépeken, míg gyakran a Facebook igen. Microsoft Update oldal pedig sokunk által használt Windows egyik kedvelt oldala és további Microsoft programok is letölthetőek onnét, azaz nem is a felhasználók kizárólag, hanem a gépük automatikusan látogatja a microsoft.update oldalt; ezzel szemben a Facebook-ra nem megy el tudtunkon kívül a gépünk (vagy mégis?)

A másik nagy különbség Facebooktól, hogy nem kívánnak feliratkozást, azaz mindenki számára szabadon elérhetőek. Nemúgy a Pofakönyv. A Facebook igazi teljesítménye az, hogy úgy a világ leglátogatottabb portáljai közé tartozik (ha nem a leglátogatottabb), hogy feliratkozáshoz kötött a használata. A Facebooknak ma több mint 350 millió felhasználója van, akik akkora forgalamt létesítenek, mint a mindenki számára elérhető és használható konkurensek. Ez a nem semmi!

Olyan hatalmas adatbázist épített fel az oldal nyilvánosan, ami 350 000 000 e-mail címet tartalmaz; ezek elérhetőek mind egy kattintással, csoportosíthatóak ország, nem, kor stb. szerint és pontosan mérhető, kimutatható a tulajdonosuk tevékenysége. A többi adatbázistól eltérően a Facebook felhasználók aktívak, rendszeresen frissítik saját adataikat, adnak pontosításokat és tartják így karban az adatbázist. Fantasztikus? Igen, az. Az a fantasztikus, hogy a portál üzemeltetőinek nem kell már törődniük az oldallal, a tartalommal, mert az generálja magát és frissíti amikor szükséges.

Mire lehet menni egy adatbázissal, ami ennyire dinamikus, pontos és hatalmas? El lehet adni. Egyrészt el lehet adni az adatokat, de másrészt el lehet adni a hirdetési felületeket a portálon. Szűrve. Meghatározható pl, hogy egy hirdetés csak amerikai, fiatal nőknek jelenjen meg. A fenn maradó reklámhelyeket (nem amerikai nők, idősebb amerikai nők és minden férfi) továbbra is eladható más cégeknek. Így a profil mellett látható reklámfelületnek nem egy bérlője van egy időben, hanem akár több száz. Persze ez az ötlet nem egyedi és az itthoni MyVIP és IWIW is így működnek, de amikor szemre vesszük, hogy a Facebook ezt hány regisztrált felhasználóra, világ minden pontjára szűkítve tudja megtenni, látható, miért is akkora üzlet az idén öt éves fejlesztés, ami hallgatói hálózatnak indult egyes egyetemistáknak.

És nem itt ér véget a történet. E mellett még több lehetőséget építettek bele a rendszerbe, ami lehetővé tesz további értékesítési csatornákát.

A fentiekről, a további csatornákról és újításokról fog szólni ez a blog.

« Vissza

A bejegyzés trackback címe:

https://facebook.blog.hu/api/trackback/id/tr111550213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása