Bevezető: Na, egy életre megtanultam, hogy kétszer megnézzem a "Ment és bezár" vagy "Publikál" gombra nyomtam-e vagy sem vázlati fázisban. Alább az eső utáni köpönyeg, de a hozzászólások miatt az eredeti poszt is kint van.
Aki regisztrálva van a Facebookon az már több mint valószínű, hogy találkozott valamilyen formában a Farmville nevű játékkal. Ha másképpen nem is, de az ismerőseinek a “hangulataiban” előforduló üzenetekben. Az alkalmazás - mint oly sok további Facebook játék - szívesen közzéteszi ha találsz rajta egy fehér tojást vagy egy árva tehenet.
A játékot az igen nagy népszerűségnek örvendő játékok készítője, a Zynga, akikek a nevéhez fűződik még - többek között - a Mafia Wars, Cafe World vagy a Texas Hold’em (legalábbis az egyik). A Farmville játék arról szól, hogy a kezdetben kis tanyánkat művelve minél nagyobb birtokra tegyünk szert, minél több pénzt és tapasztalati pontokat gyűjtve ezzel. A hagyományos játékok közül leginkább a SimCity-re hasonlít, csak éppenséggel tehenekkel és paradicsommal. Leginkább az mutatja mennyire népszerű a játék, hogy több mint tízmillió felhasználója van és számos kópiája.
Ha most ismerkedsz a játékkal és még nem tudod miképpen varázsolj a kopár földedből termő ültetvényt, akkor itt van egy-két alap trükk. Ezek leginkább stratégiák, mivel nem léteznek a programhoz olyan titkos kódok, amivel például végtelen pénzre tehetnél szert. Bár a programban vannak hibák (pl. ajándékok végtelen küldése), de nem minden böngészőn működnek és van, hogy a fejlesztők galád-módjára kijavítják ezeket.
Ez egy egyszerű kis tipp, amivel meg lehet “gyorsítani” egy adott terület milyen hamar váljon termővé. Eléggé ismert módszer, és hatásos.
Tisztíts le egy területet úgy, hogy csak fű legyen rajta. Aztán vegyél egy viszonylag kis területet - mondjuk egy 3x3-ast - és a figuráddal menj a közepére. Majd vásárolj a legolcsóbb kerítésből, amit csak találsz és evvel zárd körbe az ipsét. Ha nem lelsz kerítést, akkor próbálkozhatsz egyéb termékekkel is - pl. széna kazal -, de a kerítés a legbiztosabb, mert a többit leggyakrabban ki tudja kerülni a farmer. A lényeg, hogy zárd be erre a területre. A kis fogoly evvel sokkal gyorsabban éri el, hogy hasznos termés legyen a földön, mint ha szabadon kóborolna össze-vissza.
Termények
Az már az első belépéskor látszódik, hogy nem mindegy mit is termelsz. Jó ha egy kicsit oda tudsz figyelni a számokra, mert evvel hatékonyabb lehet a placcod.
Mivel nem tudod megállítani, hogy a növényeid akkor is teremjenek amikor nem vagy gép előtt, érdemes olyan növényeket választani, amiknek hosszabb a termő idejük. Ha előreláthatólag nem fogsz belépni a programba a következő nyolc órába (pl. éjjel), akkor érdemes paradicsomot, tököt vagy cukorrépát ültetni. Evvel elkerülöd, hogy másnap reggel rohadt maradványokat takaríts el a grundról. Habár iPhone-ra (még?) nem létezik a Farmville, találhatunk olyan kisegítő alkalmazásokat, amik tanácsolhatnak, mikor mit érdemes termelnünk.
Ha nagyon gyorsan akarsz haladni felfelé a ranglétrán, akkor érdemes az egész mindenséget elárasztani eperrel, legalábbis az elején. Ez a kis piroska négy óra alatt megterem, így tökéletes azoknak, akik gyakran tudnak belépni a játékba - pl., akik a munkahelyükön is játszhatnak. További jó megtérülési rátával bírnak a hagymák, napraforgók, cukorrépák, liliomok, szőlők, paradicsomok és aszparáguszok - bár ezek csak későbbi szinteken lesznek elérhetőek.
Egy példa a számolásra: egy borsóval teli vetemény egész napon át teremtődik és 7 652 egységnyi pénzt és három tapasztalati pontot hoz óránként. Ha ugyanezeket az órára lebontott arányokat kiszámolod minden növénynél, akkor megkapod, mikor melyiket érdemes ültetned. Persze hozzátartozik az is, hogy éppen mire van inkább szükségünk, pénzre vagy tapasztalati pontokra, és mindezt milyen gyorsan?
Mindörökké karácsony
Lehet, hogy nem a lehető leggyorsabb metódusa a pénz szerzésnek, de egy lehetőség.
Készíts egy alternatív felhasználót, nevezzük Télapónak vagy Mikulásnak. Mikulásként lépjünk be és válasszuk ki az "ajándék küldése" lehetőséget, de nyissuk új lapon. Ezt ismételjük míg kedvünk tartja. Aztán minden lapon válasszunk ki ajándékokat, amikkel meg szeretnénk lepni magunkat. Figyeljünk, nehogy jóváhagyjuk bármelyik lapon is az ajándékozást még! Majd minden lapon külön-külön az ajándékozottnak állítsuk be a fő karakterünket és miután ez meg volt, mehet a jóváhagyás. Így egyszerre egy csomó cuccot kapunk és elvileg mindörökké karácsony lehet!
Szomszédok
Könnyen tehetünk szert pénzre és tapasztalati pontokra szomszéd látogatások által is.
Amikor eljött az idő, hogy átruccanjunk a nagybirtokos paraszthoz a dombon túl, kattintsunk a képére és mielőtt teljesen ajtót nyitott volna kattintsunk ismételten. Kattintgassunk míg jól esik, evvel ugyanazt a szomszédot meglátogatjuk többször egy adott alkalommal, több pénzt és tapasztalatot szerezve.
A Farmville nagyon egyszerű, de ugyanakkor addiktív játék. Nagyon sokan teljesen belehabarodtak és mindenükké vált a kis tanyájuk. Az ilyen típusú játékok egyik hátulütője, hogy sosincs vége. Nem lehet elérni a végső célt, csak kisebb rész célokat (mint egy nagyobb terület), de valódi végső állomása, valamilyen eljutási pontja teljesen hiányzik. Mindenkinek ajánlom, hogy mérje mennyi időt tölt a játék - és általában a Facebook - előtt naponta.
A Farmville egy igen csak népszerű játék a Facebook-on. Ha nem is játszunk vele, akkor is biztosan értesültünk létezéséről mert olyan kedves ez kis alkalmazás, hogy szól nekünk amikor valamelyik ismerősünk talált egy Fehér tojást vagy Árva tehenet. A játéknak már több mint tízmillió felhasználója van, így már inkább nehezebb nem értesülni a létezéséről, mint tudni róla.
A népszerűségének hála, itt ismertetek egy-két trükköt, tippet miképpen is lehet a semirrekelő kopár földünkre gyümölcsöző veteményest teremteni.
Sebesség
Ez egy egyszerű kis tipp, amivel meg lehet gyorsítani egy adott terület milyen hamar váljon termővé. Tisztíts le egy területet úgy, hogy csak fű legyen rajta. Aztán vegyél egy kilences területet (3x3) és a figuráddal menj a közepére. Majd vásárolj a legolcsóbb kerítésből, amit csak találsz és zárd evvel körbe az ipsét. El kell majd fordítani a kerítéseket rákattintással. A lényeg, hogy zárd be erre a területre, ha nem kerítést használsz, akkor ki fog szökni a csávó. A kis fogoj evvel sokkal gyorsabban éri el, hogy hasznos termés legyen a földön, mint ha szabadon kódorolna össze-vissza.
Termények
Az már az első belépéskor látszódik, hogy nem mindegy mit is termelünk. Jó ha egy kicsit oda tudunk figyelni, mert evvel hatékonyabb lehet a placcunk.
Mivel nem tudjuk megállítani, hogy a növényeink akkor is teremjenek, amikor nem vagyunk gép előtt érdemes olyan növényeket választani, amiknek hosszabb a termőidejük. Ha előreláthatólag nem fogunk belépni a programba a követkető nyolcórába (pl. éjjel), akkor érdemes paradicsomot, tököt vagy cukorrépát ültetni. Evvel elkerüljük, hogy másnap reggel a kis rohadékokat takarítsuk el a grundról.
Mit éri meg termelni
Ha nagyon gyorsan akarunk haladni felfelé a ranglétrán, akkor érdemes az egész mindenséget elárasztani eperrel. Ez a kis piroska négy óra alatt megterem, így tökéletes azoknak, akik gyakran tudnak belépni a játékba (pl. iPhone játékosok). További jó megtérülési rátával bírnak a hagymák, napraforgók, cukorrépák, liljomok, szőlők, paradicsomok és aszparaguszok - bár ezek csak később lesznek elérhetőek.
Úgy érdemes számolni, hogy például egy borsóval teli vetemény egész napon át teremtődik és 7 652 zsetont és három tapasztalati pontot hoz óránként. Ezeket az arányokat kiszámolva lehet megállapítani, melyik gazt érdemes szeretgetni.
Mindörökké karácsony
Lehet, hogy nem a lehető leggyorsabb metódusa a pénzszerzésnek, de egy lehetőség. Készíts egy alternatív felhasználót, nevezzük Télapónak vagy Mikulásnak. Mikulásként lépjünk be és válasszuk ki az "ajándék küldése" lehetőséget, de nyissuk új lapon. Ezt ismételjük míg kedvünk tartja. Aztán minden lapon válasszunk ki ajándékokat, amikkel meg szeretnénk lepni magunkat - azaz a főkarakterünket. Figyeljünk, nehogy jóváhagyjuk bármelyik lapon is az ajándékozást még! Majd minden lapon az ajándékozottnak állítsuk be a főkarakterünket és miután ez minden lapon külön-külön meg volt, akkor mehet a jóváhagyás. Így egyszerre egy csomó cuccot kapunk és elvileg mindörökké karáncsony lehet!
Szomszédok
Könnyen tehetünk szert pénzre és tapasztalati pontokra szomszéd látogatások által is. Amikor eljött az idő, hogy átruccanjunk a nagybirtokos paraszthoz a dombon túl akkor kattintsunk a képére és mielőtt teljesen ajtót nyitott volna kattintsunk ismételten. Kattintgassunk míg jól esik, evvel ugyanazt a szomszédot meglátogatjuk többször egy adott alkalommal, több pénzt és tapasztalatot szerezve.
Sajnos a Farmville-höz nincsenek hagyományos "allyourbasearebelongtous"-szerű kódok, hanem inkább taktikák, stratégiák és trükkök. Ezek közül egy-kettőt olvashattatok itt, ha tudok még, szívesen olvasok róluk.