Bemutatkozás

Facebookról érdekességek. Mindenféle, ami benne van, ami körülötte történik, amit a felhasználókat érdekli, minden aminek köze van hozzá.

Újra indul - hirdetések működése

2010.07.13. 16:04 - ta_blogok

Címkék: tartalom hirdetés reklám facebook pénz pofakönyv hogyan lehet hirdetni facebookon

Amint azt minden kedves olvasó láthatja, eltelt jócskán idő a legutóbbi bejegyzésem óta. Ennek főleg az az indoka, hogy munkahelyet váltottam; most új helyről, megújult erővel jelentkezem ami keretei között még inkább tudok a Facebook által nyújtotta szolgáltatásokról, avval kapcsolatos eseményekről írni. Maradjunk annyiban, hogy mostantól egyre többet és behatóbban használom a Facebook-ot minden napjaimban és így remélhetőleg gyakrabban olvashattok érdekességeket a portálról.

A mostani bejegyzés szóljon a Facebook hirdetésekről.

Mikor számítógépen lépünk be az oldalra, jobb oldalt láthatunk különböző hirdetéseket. Ezek a hirdetések nem véletlen szerűen kerülnek ki, hanem különböző beállítások mentén vannak beállítva. Ezekről a beállításokról szól ez a bejegyzés.

A hirdetések az alapján jelennek meg a felhasználóknak, hogy mit állítottak be a profil beállításokban és - ez a fontos - mire mondták azt, hogy "tetszik". Ezeket tetszéseket és adatlapi bejegyzéseket veszi figyelembe a hirdetés.

Amikor egy hirdetést létrehozunk a következő dolgokra kell választ adnunk:

Magának a hirdetésnek a megjelenése

Hová vezessen a hirdetés

Ez lehet egy Facebook oldal vagy profil, lehet egy cég honlapja vagy egy termék saját oldala, bármi ami url címmel azonosítható.

Mi legyen a hirdetés címe

Egy huszonöt karakter hosszú címet kell megadni. Ennek kell olyannak lennie ami leírja a terméket / szolgáltatást és még kedvet is csihol a hirdetés szövegének elolvasásához. Tudni illik, hogy ha egy Facebook oldalt hirdetünk akkor a cím automatikusan a hirdetett oldal címe lesz.

Hirdetés szövege

Van rá százharmincöt karakternyi helyünk, hogy leírjuk miről is van szó. Ezzel kell elérnünk, hogy aki látja a hirdetést az meg is jegyezze azt és/vagy rákattintson.

Kép

Bár nem kötelező, ajánlatos egy képet is tenni a hirdetésbe. Facebook ezt automatikusan lekicsinyíti akkorára ami kell neki. Egyszerű és leíró képet érdemes választani amiben nincs sok részlet.

Célcsoport megadása

Miután magát a hirdetést megszerkesztettük jöhet a célzás, azaz meghatározzuk kinek is szeretnénk a hirdetést mutogatni.

Beállíthatjuk az iskolai végzettséget, nemet, kort, születésnapi megjelenést, beszélt nyelveket, érdekelt nemet, tartózkodási országot és érdeklődési körét. Itt álljunk meg egy bekezdés erejéig, az felsorolás egyéb részei igencsak egyértelműek, de az utolsó kíván egy kis kitérőt.

Az érdeklődések közül azokat választhatjuk amik már léteznek a Facebook rendszerében. Nem írhatunk csakúgy akármit, mert ugyebár azzal nem érünk el senkit. Tehát csak olyan tetszések, érdeklődések vannak felsorolva amiket legalább egy ember a Facebook rendszerében már beírt magának. Másrészt fontos, hogy olyan dolgok is megjelennek, amikre feliratkozott "Like" gombbal, azaz lehet, hogy nem írta be magának a felhasználó soha, hogy tetszik neki a Facebook blog, de ha a blog - egyenlőre nem létező - Facebook oldalára rákattintott volna, akkor az alapján a célzott hirdetések megtalálják. Harmadrészt azok a dolgok is megjelennek, amik nem oldalak hanem pl. zenék: ha a felhasználó sosem írta be, hogy tetszik neki az Árral Szemben, de "tetszett" neki a Neked a divat mondja meg, hogy kivagy című szerzemény, akkor meg fogják találni az Árral Szemben-re beállított hirdetések. És igen, ez a Like gomb egyik zsenialitása és felhasználási módja.

A tetszések beállításánál érdemes figyelni az alternatív helyesírásokra és rokonételmű szavakra, láttam például már mind a kettőt: travelling / traveling. Szintén igaz ez mondatokra: I love spending time with my family / Love spending time with my family. Többnyire a tetszések angolul vannak leírva, de akad magyar szó is, így érdemes kipróbálni minél több lehetőséget (utazás / travel).

Miközben állítgatjuk a beállításokat jobb oldalt látunk egy számlálót ami megadja körülbelül hány felhasználót tudunk elérni az adott kritériumokkal. Pl. magyarországi párkapcsolatban, jegyességben vagy házasságban élő nők száma kb 295 000.

Nota bene: csak azokat érjük el, akik ezeket be is állították. Egy olyan felhasználó, aki sosem töltötte ki a tetszés mezőt, nem "Like"-olt semmit annak csak olyan hirdetések fognak megjelenni amik a lehteő legtágabban vannak célozva.

Annyit érdemes még itt megjegyezni a fenti kritériumokhoz, hogy "vagy" logikai kapcsolat van az egy témakör elemei között - de ez gondolom egyértelmű. Tehát: vagy férfiaknak, vagy nőknek vagy mindenkinek jelenik meg; akik vagy szeretik a fagyit vagy szeretik a sós sütit vagy szeretnek utazni. Minél több tetszés van beállítva, annál több felhasználó fogja látni.

Fizetés

Miután megvan a hirdetés és az, hogy kik lássák, jön a móka harmadik része: a fizetés meghatározása.

Első lépésben ki kell jelölnünk, hogy milyen pénznemben szeretnénk fizetni, a világ melyik időzónájából fizetünk és a kampány nevét. Eddig egyszerű. Utána meg kell adnunk, egy nap legfeljebb mennyit költünk a megjelenésekre. Ez egyszerűen így számítható ki: ha összesen van 1000 Eurónk a kampányra, amiben két hirdetést fogunk futtatni ötven napon keresztül, akkor a képlet: 1000 / 2 / 50 = 10 Euró / hirdetés / nap.

Időszak választás lehet folyamatos - az adott naptól kezdve - vagy egy adott intervallumhoz kötött. Az első akkor jó ha folyamatosan jelen akarunk lenni és nem szezonális az ajánlat; a második akkor ha időszakos, szezonális a kínálatunk.

A számlázási módszer lehet megjelenés és kattintás alapú. Az első alatt annyiszor fizetünk ahányszor megjelent a hirdetés, míg a második eseben ahányszor rákattintottak a hirdetésre. Az első akkor jó ha nincs igazán konkrét ajánlatunk és a cégünk a jelenlétét szeretné erősíteni - vagy az üzenet magában a hirdetésben van és nincs mögötte céloldal-; a második akkor jó ha konkrét ajánlatunk van, amit a céloldalon ismerhet meg a felhasználó.

A hirdetésekért fizethetünk PayPal fiókon keresztül vagy hitelkártyával (Visa, MasterCard).

 

Update: Egy kampányban több hirdetést is futtathatunk, amik közös napi kasszából számolják a megjelenésiket, azaz a napi összeg lehet akár közös is. Amennyiben nem akarjuk ezt, külön kampányként nevezzük el a hirdetéseket.

A bejegyzés trackback címe:

https://facebook.blog.hu/api/trackback/id/tr602149371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ta_blogok 2010.12.03. 09:36:30

Véletlenük kimoderáltam Jankanéni hozzászólását, ami így szólt:

"Az, hogy mekkora összeget fizetek be az teljes mértkben rám van bízva? Nincs minimum összeg? Utalással tudok-e fizetni?"

Erre a válasz:
Gyarkolatilag nincsen alsó hátár, azaz van, de az napi 1 Euro; szerintem - mai reklámköltségek mellett - ezt nem létezőnek is vehetjük. Átutalással nem lehet fizetni - legalábbis még nem - csak bankkártyával vagy PayPal-lel. A költések napi szinten lesznek levonva. Ha pl. 100 Eurot tervezek egy kampányra ami egy hónapig tart, a kampány idő tartalma alatt minden nap levonnak kb 100 / 30 = 3.3 Eurot.
süti beállítások módosítása